عضویت در سایت
 
 
عضویت در سایت
رمز عبور را فراموش کردم
Skip Navigation Links > صفحه نخست > خدمات > پرسش های متداول


bullet پاسخ: شرکتهای مختلفی در ایران به کار تولید رادیاتور مشغولند که از معروف ترین آنها می توان به شرکت رادیاتور ایران،کوشش رادیاتور و آرمکو اشاره کرد.


bullet پاسخ: واترپمپ(Water Pomp ) پمپی است که وظیف آن به چرخش در آوردن آب به دور موتور است.
گرماي موتور نيز به آب داده شده و آب گرم بايد در نقطه گرمايش گرفته شود تا بتواند موتور خودرو را خنك كند.
آب پس از چرخيدن به دور موتور، وارد رادياتور شده و آنجا خنك مي‌شود .


bullet پاسخ:
رادیاتورهای خودرو از مخازن بالا و پایین که اغلب برنجی یا پلاستیکی می باشند،لوله ها،پره ها و شیر تخلیه تشکیل شده است.


bullet پاسخ: انتقال حرارت در رادیاتور خودرو به این صورت است که آب گرم در طول مسیر حرکت در رادیاتور، گرمای خود را به لوله‌ها منتقل می­ کند و این گرما از محل اتصال لوله و پره، به پره‌ها منتقل می­شود و سپس گرمای انتقال­ یافته به پره‌ها نیز توسط جریان هوای اجباری(فن) از آنها دفع می‌شود.


bullet پاسخ: ترموستات، وسیله حرارت سنجی است که وظیفه آن، تنظیم دمای آب رادیاتور می باشد.


bullet پاسخ:

1- بهترين نوع سيال در رادياتور ضديخ،ضدجوش،ضد زنگ با آب مي باشد كه دماي جوش بالاتري نسبت به آب دارد.
در صورتي كه آب رادياتور بر اثر تبخير كم شده باشد فقط به آن آب افزوده شود و از تعويض آب موجود در  رادياتور در دوره هاي كوتاه مدت بپرهيزيد و بهتر است از آبي استفاده شود كه قبلا جوشيده شده باشد.

2- همواره سطح سيال را در  سيستم مدار باز را با باز كردن درب رادياتور چك كرده و براي گردش سيال در رادياتور هيچگاه رادياتور را لبريز از سيال نكنيد و سطح مايع خنك كننده بايستي از لبه هاي لول ها در حدود 12-10 ميليمتر بالاتر باشد . اما در سيستم مدار بسته سطح سيال را تا علامت ماكزيمم منبع انبساط پر كنيد. به منظور جلوگيري از هرگونه خطر احتمالي مراحل كنترل سطح سيال در حالت موتور سرد انجام شود .

3- از وارد آوردن ضربه به پره هاي رادياتور و بوجود آمدن هر گونه لهيدگي در سطح رادياتور جلوگيري كنيد.در صورتيكه بر اثر تصادف سطح وسيعي از پره ها آسيب ديد، نسبت به ترميم يا تعويض رادياتور اقدام كنید.

4- در صورتي كه قصد تميز كردن رادياتور از وجود حشرات و كثيفي ها را داريد، آب را با فشار پايين از پشت رادياتور به سطح پره ها بپاشيد.

5- در صورت نشت سيال درون رادياتور از بستها و اتصالات و شيلنگها، نسبت به رفع آن اقدام كرده و آن را فورا برطرف كنيد.

6- هر گونه وجود چربي و روغن و تركيب آن با يكديگر در رادياتور، نشان از راه يابي روغن از موتور به درون سيال رادياتور مي باشد كه بايستي پس از مراجعه و رفع مشكل در تعميرگاه هاي مجاز، نسبت به گرفتگي های احتمالي اقدام شود .

7- در صورتيكه خودرو شما جوش آورد، از باز كردن درب رادياتور و يا منبع انبساط جدا خودداري كنيد چرا كه امكان آسيب هاي جدي همراه با سوختگي براي شما وجود دارد و بهتر است در حالت موتور روشن، آب به سطح پره هاي رادياتور پاشيده شود و در صورت امكان بخاري ماشين نيز روشن شود تا سرعت خنك كاري موتور افزايش يابد.

8- در صورتيكه خودرو جوش آورده شما مجهز به فن خنك كننده رادياتور مي باشد و  فن يا فن ها در هنگام جوش آوردن كار نكنند، ممكن است بدليل خرابي فیوز  فن باشد. بهترين كار اين است كه سيمهاي فن را مستقيما به باطري وصل كرده و تا رسيدن به تعميرگاه فن يكسره كار كند.

9- حدالامكان از مواد شيميايي براي رسوب زدايي داخل رادياتور و مجموعه سيستم خنك كننده تحت هر عنواني استفاده نكنيد و در صورت استفاده، سيستم خنك كننده را با دقت بشوييد. مواد رسوب زدا خواص خورندگي داشته و اثرات زيانباري دارند.

10- در صورتيكه سطح سيال بصورت مداوم كاهش پيدا مي كند و هيچگونه اثري دال بر ريزش و نشت سيال از لوله ها و اتصالات و رادياتور ديده نمي شود، اين امكان وجود دارد كه سيال از طريق آب بندي واشر سرسيلندر به درون يكي از پيستون ها رخنه كرده و در آنجا بخار شده و با دود خارج مي شود.
11- براي ايجاد دماي يكنواخت در هنگام كار كرد موتور در تابستان و زمستان هيچگاه ترموستات را از مدار گردش مايعات خنك كننده خارج نكنيد.

12- اگر ترموستات در دماي مورد نظر باز نشود و اجازه عبور سيال را ندهد موتور جوش خواهد آورد. براي بررسي صحت عملكرد ترموستات مي توان با قرار دادن ترموستات در يك كاسه آب جوش از صحت عملكرد آن اطمينان حاصل كرد و در صورتيكه قصد نگهداري ترموستات كار كرده سالم خود را داريد آن را با گريس چرب كرده و دور از رطوبت نگهداريد.

13- يكي از دلايلي كه سبب جوش آوردن موتور در گرماي تابستان مي شود سفتي سوپاپ ها مي باشد سوپاپ ها را فيلرگيري تابستاني كنيد و البته در زمستان فيلرگيري زمستاني .

14- در موتورهايي كه پروانه موتور نيروي خود را توسط تسمه از ميل لنگ مي گيرد، صحت سلامت تسمه را با بازديدهاي دوره اي بررسي كرده و سفتي آن را مد نظر قرار دهيد. در صورت پارگي و يا شل بودن تسمه موتور جوش خواهد آورد.

15- ميزان سفتي تسمه بايستي بنحوي باشد كه با فشار انگشت اشاره تسمه به اندازه يك سانتيمتر خلاف جهت نيرو جابجا شود.

16- ممكن است مشكلاتي مانند خرابي سيستم برق يا سوخت و يا نيم سوز بودن واشر سرسيلندر، عامل و يا مجموعه عواملي براي جوش آوردن موتور باشد .

17- به درب رادياتور و كيفيت آن توجه كنيد. درب رادياتور همانند سوپاپ اطمينان عمل مي كند در صورتي كه در زمان جوش آوردن موتور فنر درب رادياتور از حد مجاز سفت تر باشد به مجموعه خنك كننده فشار زيادي وارد خواهد شد كه واشر سر سيلند نيز تحت فشار خواهد بود و در مواردي كه فنر درب رادياتور از حد مجاز شل تر باشد و يا آب بندي مناسبي بين نشيمنگاه و لاستيك ايجاد نكند مانع از خروج بخارات نخواهد شد و خطر بدون آب ماندن رادياتور بسيار است و شما دائما مجبور به اضافه كردن آب خواهيد بود .

18- اگر رادياتور خودرو شما خراب و يا فرسوده است نسبت به تعويض آن ترديد به خود راه ندهيد.

19- واتر پمپ را از جهت آب بندي چك كرده و از صحت سلامت آن اطمينان حاصل كنيد.



bullet پاسخ:
از فلزات و آلياژهاي فلزي استفاده مي شود كه انتقال حرارت به سهولت امكان پذير باشد که اغلب آلومینیوم و مس و برنج می باشد.


bullet پاسخ:

كيفيت رادياتور به نوع شبكه،تعداد لول ها،شكل طراحي و جنس رادياتور بستگي دارد .




bullet پاسخ:
بدليل حجم و توان پايين موتورها امكان حذف سيستم خنك كاري با رادياتور در این خودروها وجود داشت اما با افزايش قدرت و سرعت خودرو هاي امروزي امكان خنك كردن موتورها با هوا و روغن منتفي است .


bullet پاسخ:
بهترين معيار براي انتخاب ضديخ خودرو توصيه سازنده موتور است. در غير اينصورت بايد با توجه به دارا بودن علامت استاندارد، ضديخ مناسب را شناسايي و خريداري كرد پس از انتخاب و خريد ضديخ مناسب چنانچه از نوع خالص باشد مي‌توان آن را بر اساس جدول اختلاط مشخص شده بر روي برچسب ظرف (كه يكي از الزامات نشانه‌گذاري اين فرآورده مي‌باشد) با آب رقيق كرد.



پرسشگر:
پرسش:*
ایمیل :
موبایل :
کد امنیتی:*
 
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷

طراحی سایت از پارسیان مهر
تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به  E - Radiator   می باشد